Monday, June 6, 2011

cekak CMCT

bukan nak bercakap pasal silat cekak atau baju cekak musang, tapi aku nak cerita pasai cekak rambut pada hari inniew hikhik. yaaaa itu cekak rambut yang hampa dok pakai kat atas kepala tu lah.. takmau kasik rambut dok berjurai cocok mata. tapi la ni ada yang dok buat pakai kat atas tudung supaya nampak lebih fesenistah ohooii. apa2 je lah...


kalau kita pakai cekak rambut tu mesti bukan dekat kepala ja kita pakai kan? kadang2 gedik dok lekat kat dahi, cangkuk kat tengkuk dan lebih tragik lagi letak atas batang hidung macam pakai spek mata. ntah hampa paham ke tidak aku cakap ni.... nah tinguk




mesti pernah buat kan? hahahahahaha. haritu rumet aku dok buat la pakai cekak gaya macam ittew sambil dok buat kerja apa ntah. aku pun dengan penuh sopan santun menegur 'EH PAKAI SPEK MATA??' okey sebenarnya aku tak ingat pun dialog dia tapi lebih kurang cenggitu lah. 


tak sampai satu saat lepas aku cakap macam ittew aku pon kena ketawa dengan beliau. zzzzzzzzzz macam mana ntah mata ai bulih salah tinguk. warghhhhhhhh aku sangat marah pada bijik mataku rasa mahu cungkil beliau guna pisau toreh getah.


apa khabar semua.. cantek dak cemin mata acik?


amboi nyonya kat atas ni. entah hapa2 pesen la yang dia dok pakai. tak pernah la aku jumpa pesen spek mata camni, tapi kalau lampu suluh ada la. yang orang dok pakai pi menoreh getah tu hikhik lampu suluh di dahi comel tauuu..


minggu lepas aku pi lah bersiar-siar di kampung halaman aku lalu singgah sat kat seketoi supermarket ni. lepas dok tawaf nak dekat 3 kali tetiba ternampak benda ini


tengok yg kaler cekelat najis itu

mintak maap jari buruk dan inai cacat


ohhooohoiiiii aku tidak mempercayai matakuu!!! tau tak apakah ittew? seperti yang anda nampak makhluk itu merupakan cekak rambut ye tuan-tuan dan puan-puan, dan beliau juga merupakan...........................



merupakan...



merupakan...




merupakan...





spek mata uolls!!!!!!

sumpah aku dok ketawa macam orang gila bila tengok menatang nih. ini pestaim okayy aku jumpa cekak rambot pesen macam ni jadik kalau hampa nak kata aku jakun pun aku tak kisah lalalalalaa. serta-merta teringat terus kat rumet aku yang namanya CMCT wakakakakakakakakakakkakaka rasa nak pengsan sekarang!!!!


tapi yang bongok nye boleh pulak aku terlupa beli. kalau tak boleh aku eksen pakai tunjuk kat rumet aku kannnnnnnnnn kannnnnnn kannnnnnnnnn boleh letak di kepala lalu jika bosan boleh letak di mata juga. ni keturunan transformer ke hapa nih?


tak kira lepas ni kalau aku pi sana lagi nak beli jugak tak kira apa pon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (epilepsi 20 saat sambil minum milo ais dan maruku bergerigi)




Wednesday, June 1, 2011

Entri berunsur jiwang jiwang yang pertama di blog ini. jangan muntah yekk! :D

oh, hellooo rakan-rakan! aku lupakan sekejap pasal 30 Days Challenge tu sebab aku dah malas nak buat wohohoo. jadik hari ini mahu tulis (atau menaip) pasal benda lain pulak. 


hai. kenal saya tak?


malam semalam aku online lah macam biasa. tengah dok gedik-gedik blogwalking tetiba line internet takdak. geram lah jugak time tu rasa nak pi tebang ja tiang letrik kat depan rumah (walaupun takdak kena-mengena) tengok jam dah pukul 2 pagi pun. ok lah bye nak pergi tidoq lah camni.


masuk bilik tak boleh tidoq plak dah, lalu tergolek2 lah aku sambil dok membaca. tengah syiok2 tu boleh pulak aku terdengar bunyi pintu rumah kena ketuk 4 kali hikhik berderau darah kejap. dalam kepala dok terbayang abang pocong dok terlompat-lompat kat luar rumah. bila dah terdengar bunyik camtu terus sumbat earphone pasang lagu kuat2 sampai taik telinga bergegar. lepas beberapa saat perlahankan volume kejap. tok tok bunyik lagik. dalam hati kata OH BABI NYAAAA!!!!


ye, ada sebut nama saya ke tadi??



fyi, kawasan rumah i memang femes dengan makhluk comel berbungkus tu. konon dia datang dari rumah ke rumah nak mintak orang tolong bukakkan kain bungkus beliau. cara dia datang mintak tolong pulak, ketuk pintu guna dahi hokhokk. comel tau.


kiranya semalam aku tidoq dalam ketakutan lah. tapi bila bangun pagi, aku terfikir macam mana pocong mau ketuk pintu rumah aku sedangkan ada grill? hikhikhik bengong. kalau dia hantuk pon mesti bunyik besi gedegang gedegang. tapi takkan la pulak dia keluaq kan tangan dia? ok dah macam bodoh je pikir pasai hantu. tapi kalau nak tau petang tadi ada la jugak aku try ketuk pintu rumah guna dahi. sakit weyyyyyy dan bunyik dia tak sama pon macam yang aku dengaq malam tadi =.= haha bodoh nyewwww!!


aku rasa tu bunyik kaki adik aku dok tertendang almari dalam bilik dia lah. pocong kejadah apa plak. aku cerita kat mak aku dia tak layan pon erkkkk. aku ni memang penakut pun sampaikan masa kat kolej mawaq dulu bila terbau benda busuk tengah malam dah meremang bulu roma. padahal bilik kat tepi tangki taik memanglah malam2 busuk -________________________-